Ile powinien ważyć roczny kot ?
PM
2006-06-08 09:12:32 UTC
Witam.
Pisze tutaj pierwszy raz ale czytam gdzies od grudnia 2005 (kiedy to zawita³
do nas bohater tego listu).

Mruczek, rezydent nasz, by³ w marcu jajek pozbawion.
I od jako¶ tak miesi±ca gabaryty, a zw³aszcza tylne zawieszenie, sie mu
powiêkszaæ zaczê³y, wiêc jak sobie raczy usi±¶æ to widokowo gruchê niez³±
przypomina.
Je niby tyle samo co przedtem (no mo¿e trochê wiêcej), Siusia, kupkuje
normalnie (no mo¿e troche wiêcej) - tak, ¿e jak kiedys paczka ¿wirku
starcza³a na 3 tygodnie (silikonowy Hilton) , tak teraz po 1,5 wypada
zmieniæ bo ju¿ nieestetyczny siê robi.

No i jak Go zwa¿y³em - to wysz³o 5,4 - 5,7 kg.

Ruchu ma tyle co w mieszkaniu sam u¶wiadczy i podczas zabaw z nami i Córk±
nasz±, która najwiêkszy wycisk sportowy mu daje.

Poza tym jest weso³y , dokazuj±cy, pomys³owy.

Je puszki i RC kitten 34, ale jak skoñczy mi sie paczka to my¶lê mu kupiæ
jakiego¶ RC lighta/indoor'a.

No i pytanie.

Ile taki roczny europejczyk dachowiec rasowy powinien wa¿yæ ?
¯eby nie przedobrzyæ z odchudzaniem.

POzdrawiam
Piotrek.

PS. A to jest Mruczek :

Katarzyna Kulpa
2006-06-08 09:50:53 UTC
No i jak Go zważyłem - to wyszło 5,4 - 5,7 kg.
Ile taki roczny europejczyk dachowiec rasowy powinien ważyć ?
zalezy, jakiej jest wielkosci.

waga nawet 7-8 kg u sporego kocura nie jest niczym dziwnym.
jesli nie jest gruby, sprawnie sie porusza, to problem nie
istnieje.

-- kasica
Krystyna Chiger
2006-06-08 09:54:09 UTC
PM wrote:
(...)
No i jak Go zważyłem - to wyszło 5,4 - 5,7 kg.
(...)
Ile taki roczny europejczyk dachowiec rasowy powinien ważyć ?
Żeby nie przedobrzyć z odchudzaniem.
Bardzo przystojny kot :) Wygląda na duzego i mocnej budowy,
takie koty czasem i 7 kg ważą. Nie można powiedzieć ile kot
powinien ważyć, bo to zależy od wilkości, tak samo jak u ludzi :)
Roczny kot nie powinien jeść chrupek dla kociąt nie tylko z powodu
dbałości o linię, ale też z powodu nadmiaru białka w tych karmach.
Ja bym mu dała na jeden posiłek (wygodniej wieczorem) zwykłe mięso,
a rano różne chrupki - na zmianę, zeby się nie okazało, że kot je tylko
jedne jedyne.
Koty rozwijają się do dwóch lat i wcześniej lepiej uważąć z
odchudzaniem, ale oczywiście nie przekarmiać.
PM
2006-06-08 10:44:25 UTC
Roczny kot nie powinien je¶æ chrupek dla koci±t nie tylko z powodu
dba³o¶ci o liniê, ale te¿ z powodu nadmiaru bia³ka w tych karmach.
Ja bym mu da³a na jeden posi³ek (wygodniej wieczorem) zwyk³e miêso,
a rano ró¿ne chrupki - na zmianê, zeby siê nie okaza³o, ¿e kot je tylko
jedne jedyne.
Witam.
On rok skoñczy tak teraz jakos w czerwcu - nie wiem dok³adnie kiedy, bo jak
go bra³em to mia³ PODOBNO 6 miesiêcy a to by³o w grudniu.
A na tym KITTEN 34 napisane jest ¿e do 12 miesiêcy. - zosta³o mi tego z
kilogram jeszcze.
Ale potem to ju¿ mu zmieniê

Dziêki i POzdrawiam
YaaL
2006-06-08 16:13:54 UTC
On Thu, 8 Jun 2006 12:44:25 +0200,
On rok skończy tak teraz jakos w czerwcu - nie wiem dokładnie kiedy, bo jak
go brałem to miał PODOBNO 6 miesięcy a to było w grudniu.
A na tym KITTEN 34 napisane jest że do 12 miesięcy. - zostało mi tego z
kilogram jeszcze.
Ale potem to już mu zmienię
Kup "dorosłe" już teraz i dosypuj mu po trochę do miski z "dzieciowym",
stopniowo zmieniając proporcje, dopóki się "dzieciowe" nie skończy.
Duża szansa, że unikniesz dzięki temu kociego buntu, jaki mógłby się
pojawić, gdybyś mu zmienił jedzenie z dnia na dzień.
--
. , _ _ / __
(_/ (_( (_( (_, /- /-/ [ I'm unholy & I'm happy. Surprised? ] http://3cc.pl
all the others are rearranged copies
Madzik
2006-06-08 16:19:48 UTC
Post by YaaL
On Thu, 8 Jun 2006 12:44:25 +0200,
Post by PM
[...]
Kup "doros³e" ju¿ teraz i dosypuj mu po trochê do miski z "dzieciowym",
stopniowo zmieniaj±c proporcje, dopóki siê "dzieciowe" nie skoñczy.
Du¿a szansa, ¿e unikniesz dziêki temu kociego buntu, jaki móg³by siê
pojawiæ, gdyby¶ mu zmieni³ jedzenie z dnia na dzieñ.
Ja tak miesza³am Kropce zanim rok skoñczy³a i ma ca³kiem bardzo dobr± liniê,
ale Ona drobniutka jest z natury :)

Magda
Kinga 'Słowotok'
2006-06-08 11:14:45 UTC
Post by PM
No i pytanie.
Ile taki roczny europejczyk dachowiec rasowy powinien ważyć ?
Witaj,

Nie wiem ile powinien, wiem ile ważą moje (dokładnie albo tak na oko), obydwa po
kastracji

Zdzisiek - 11 miesięcy, waży obecnie równe trzy kilo
Byron - 13 miesięcy, niestety odmawia współpracy w tym zakresie, ale ponieważ
jest większy i masywniejszy od Zdzicha, to stawiałabym na 4,5-5 kg wagi kota.
Obydwa są szczupłe, dostają 2 x dziennie mokrą karmę - po półtorej czubatej
łyżki i też dwa razy po półtora garści suchej karmy. Dużo biegają, z czego
Zdzisiek więcej.

Śmiesznie, bo kiedy zaczęłąm z nimi mieszkać, to Zdzisław zapowiadał się na
potężnego kota, a Byron z racji swojego bidactwa ogólnego (ciągła zmiana domów,
choroby) wyglądał mizernie i prognozy ogólne były takie, że Zdzisiek będzie
kawał chłopa, a Byron taki nieco drobny, a wyszło dokładnie odwrotnie :)
--
pzdr

K, Byron i Zdzisław
http://www.voila.pl/p1vhd/

"Całe życie z wariatami"
[by Pogodno]
Kinga 'Słowotok'
2006-06-09 08:43:37 UTC
Post by Kinga 'Słowotok'
Zdzisiek - 11 miesięcy, waży obecnie równe trzy kilo
Byron - 13 miesięcy, niestety odmawia współpracy w tym zakresie, ale ponieważ
jest większy i masywniejszy od Zdzicha, to stawiałabym na 4,5-5 kg wagi kota.
Przepraszam, wróć.
Zdzisiek waży 4, a nie trzy kilo. Więc Byron pewnie 5-5,5.

Marcin
2006-06-08 19:09:45 UTC
Post by PM
Ile taki roczny europejczyk dachowiec rasowy powinien wa¿yæ ?
¯eby nie przedobrzyæ z odchudzaniem.
...mogę powiedzieć ile MOŻE ważyć 7-miesięczny kocurek, 3 kilo może,
żadnego tłuszczyku... Siostra kocurka waży ze dwa razy mniej (tasiemców nie
stwierdzono, może anoreksja..? ;))

Tak, że chyba zależy. :)
--
Ja pozdrawiam -
Marcin.
ale nasz bohater o tym nie wiedział."
Ewa Pawelec
2006-06-08 21:58:39 UTC
Post by Marcin
Ile taki roczny europejczyk dachowiec rasowy powinien wa?y? ?
?eby nie przedobrzy? z odchudzaniem.
...mogę powiedzieć ile MOŻE ważyć 7-miesięczny kocurek, 3 kilo może,
żadnego tłuszczyku... Siostra kocurka waży ze dwa razy mniej (tasiemców nie
stwierdzono, może anoreksja..? ;))
Ośmio-dziewięcio (ciężko było oszacować znajdę) miesięczny kocurek,
właśnie odjajony (wczoraj) może ważyć 4.400 kg. I wyglądać nadal jak
źrebak z długimi łapami i chudym grzbietkiem :)

EwaP HF FH (polecam porównanie zdjęć:
Ewa Pawelec, ZSP IF UO
Power corrupts, but we all need electricity
Kinga 'Słowotok'
2006-06-09 08:44:40 UTC
Post by Ewa Pawelec
Ośmio-dziewięcio (ciężko było oszacować znajdę) miesięczny kocurek,
właśnie odjajony (wczoraj) może ważyć 4.400 kg. I wyglądać nadal jak
źrebak z długimi łapami i chudym grzbietkiem :)

Jakie łapeczki! :)))
--
pzdr

"Całe życie z wariatami"
[by Pogodno]
Pajchiw
2006-06-09 08:56:18 UTC
Post by Kinga 'Słowotok'
Post by Ewa Pawelec
Ośmio-dziewięcio (ciężko było oszacować znajdę) miesięczny kocurek,
właśnie odjajony (wczoraj) może ważyć 4.400 kg. I wyglądać nadal jak
źrebak z długimi łapami i chudym grzbietkiem :)
http://hell.pl/wasaty/Zdjecia/Piksel/tn/100_3889.JPG.html
Jakie łapeczki! :)))
Prawda?
Jedną z niewątpliwych zalet Kotów
jest ich precyzyjne wykończenie :)
Najfajniej to widać właśnie na łapkach.

Pozdrawiam:
Pajchiwo + 4 wszędobylskie łapy
Ewa Pawelec
2006-06-09 14:33:01 UTC
Post by Kinga 'Słowotok'
Post by Ewa Pawelec
[...]
Łapeczki nadal mamy mega :)

EwaP HF FH
Katarzyna 'Bastet' Świderska
2006-06-09 14:23:43 UTC
Post by Ewa Pawelec
Ośmio-dziewięcio (ciężko było oszacować znajdę) miesięczny kocurek,
właśnie odjajony (wczoraj) może ważyć 4.400 kg. I wyglądać nadal jak
źrebak z długimi łapami i chudym grzbietkiem :)
Moje kocisko w chwile przed ciachnieciem wazylo 4.90 kg. A mial na
oko, tez 8-9 miesiecy.
Po jakichs dwoch tygodniach po kastracji zaczelam mu dawac znacznie
wieksza ilosc jedzenia, bo kto widzial takiego chudego kota :). Do
znikniecia w maju byl chudy i dlugi (ale wiekszy), bez ani grama
zbednego tluszczu, a jadl bardzo duzo.
--
pa!
Bastet_Milo "See you in space
gg:408044 Cowboy Bebop
PM
2006-06-09 14:44:29 UTC
Post by Katarzyna 'Bastet' Świderska
bez ani grama
zbednego tluszczu, a jadl bardzo duzo.
Witam.
A jak wygl±da zbêdny t³uszcz, bo mój jak chodzi to niby jest Ok, ale jak
si±dzie to mu sie taki wielki kuper wizualnie w porównaniu z g³ow± jakos tak
robi.

POZdrawiam
Katarzyna 'Bastet' Świderska
2006-06-09 17:21:37 UTC
A jak wygląda zbędny tłuszcz, bo mój jak chodzi to niby jest Ok, ale jak
siądzie to mu sie taki wielki kuper wizualnie w porównaniu z głową jakos tak
robi.
Tak sie sklada, ze mam tez kotke z nadwaga, wiec to wyglada tak, ze
cialo kota zbliza sie do idelnego ksztaltu, czyli kuli. :)
To widac, bo tyl sie rozrasta, a jak siada to mu sie boki wylewaja.
Kaska, chwilowo bez sygnaturki
Marzena Zasińska
2006-06-09 21:00:53 UTC
Post by Ewa Pawelec
Ośmio-dziewięcio (ciężko było oszacować znajdę) miesięczny kocurek,
właśnie odjajony (wczoraj) może ważyć 4.400 kg. I wyglądać nadal jak
źrebak z długimi łapami i chudym grzbietkiem :)
http://hell.pl/wasaty/Zdjecia/Piksel/tn/100_3883.JPG.html
Musi Piksel i Bernard z jednej stajni - kuzyni może :)
Umaszczenie podobne, żrebakowata figura podobna, zamiłowanie do
komputera i owszem - i jeszcze powiedz tylko, że Piksel lubi skakać w
pionie do góry (np. zeby ściągnąć pranie) oraz nosi w pysku zabawki, to
już nie uwierzę, że nic nie mają wspólnego ze sobą :)

Pozdrawiamy,
Marzenia z CyberKotem
--
"Człowiek musi coś mówić, żeby nie wyjść z wprawy. Trzeba mieć sprawnie
funkcjonujące narządy głosowe, na wypadek, gdyby się miało coś naprawdę
Marzena Zasińska ----- GG# 5435158 ----- www.angielski.szczecin.pl ----
Ewa Pawelec
2006-06-09 21:11:20 UTC
Post by Marzena Zasińska
Post by Ewa Pawelec
[...]
Zdecydowanie wyglądają na krewnych...
Post by Marzena Zasińska
Umaszczenie podobne, żrebakowata figura podobna, zamiłowanie do
komputera i owszem - i jeszcze powiedz tylko, że Piksel lubi skakać w
pionie do góry (np. zeby ściągnąć pranie)
Skacze pionowo. Z miejsca, do wysokości półtora i więcej metra...
Post by Marzena Zasińska
oraz nosi w pysku zabawki, to
W bodaj wtorek otworzyłam okno (wychodzące na balkon). Wrócił, dumnie
w zębach niosąc ptasie pióro... Na szczęście wiem, że nie zeżarł, balkon
jest osiatkowany :->
Post by Marzena Zasińska
już nie uwierzę, że nic nie mają wspólnego ze sobą :)
http://angielski.szczecin.pl/marzenia/Berni/berni2.jpg
Szczecin? Trochę daleko... Ale może spłynął Odrą.

EwaP HF FH
Marzena Zasińska
2006-06-15 22:16:58 UTC
Post by Ewa Pawelec
Szczecin? Trochę daleko... Ale może spłynął Odrą.
Kto wie, kocie geny też pewnie chadzają swoimi drogami :)
Berni właśnie odkrył małą półeczkę nad biurkiem i pomaga mi w pracy,
chyba się naoglądał zdjęć Pikselka :)

Piękne te Wasze ogony, uwielbiam zdjęcie "Zmieszczę się" :)

Marzena z Bernardino :)
--
Marzena Zasińska ----- GG# 5435158 ----- www.angielski.szczecin.pl ----
Ewa Pawelec
2006-06-16 06:30:13 UTC
Post by Marzena Zasińska
Post by Ewa Pawelec
[...]
Ogony są oczywiście podłe, bo najpiękniejsze pozy przybierają kiedy
absolutnie nie ma pod ręką aparatu, a skrzyp otwieranego futerału
budzi je z najgłębszego snu. Ale parę Pikselków boxed set nam wyszło :)

EwaP HF FH